radikal

RADIKAL 20090831

BASIN , July 2, 2016

fft5_mf238738

İSTANBUL – Krizle birlikte daralan pazarda iflas bayrağını çeken yıllık 30 milyon dolar ihracat yapan Önday Gömlekleri’ne 20 yılını vermiş üç ustabaşı, işsiz kalınca tüm birikimlerini birleştirerek, yeni bir firma kurdular. Birçok ünlü gömlek markasına fason üretim yapan ‘Trio Gömlek’i geçen yıl 250 bin TL yatırım yaparak kuran Fazlı Çay, Ali Özlü ve Gökhan Gör, bir yıl gibi kısa sürede, krize rağmen şirketlerini yüzde 30 büyütmeyi başardılar.

Perakendede büyüyecek
Üç ortak, bu yılın mart ayında ekibe gömlek sektörünün pazarlama alanında çalışan Murat Çözer’i de dahil ederek, yeni bir atılım daha yaptılar. “Gömlekte 20 yıllık tecrübemizi neden kendi markamıza aktarmıyoruz?” diyen ortaklar, mart ayında adını Kanada’nın eski başbakanından alan ‘Paul Martin’ markasını yaratarak, perakendeye girdiler. Versace, Burberry gibi birçok dünya devine fason üretim yapan firmanın asıl hedefi ise, bundan sonra kendi markalarıyla büyümek.

Günde 1000 gömlek
2008 yılında iflas eden Önday Gömlekleri’nden sonra o güne kadarki birikimlerini birleştirerek Trio Gömlek’i kurduklarını belirten Ali Özlü, “Krizde batan bir firmadan çıkıp, yeni bir şirket kurmak riskli bir karardı. Ancak gömlekteki tecrübemize güvendik ve Trio’yu kurduk” dedi.
Önday’ın makina bölümünün bir kısmını satın alarak sıfırdan başladıklarını vurgulayan Özlü, 250 bin TL’lik yatırım yaptıklarını ve şirketi bir buçuk yılda yüzde 30 büyüttüklerini söyledi. Trio Gömlek’te yaklaşık 50 kişinin çalıştığını anlatan Özlü, şöyle devam etti: “Günlük üretim kapasitemiz 1000 gömlek. Şimdi asıl önemli olan kendi markamız, Paul Martin. Marka henüz çok yeni ama iyi talepler alıyoruz. Bizim yaptığımız gömleğin maliyeti çok yüksek. Çin’den ucuz kumaş getirmiyoruz. Bizde polyester yok, hepsi yüzde 100 pamuklu. Kumaş ithalatına da başladık. Hindistan ve İtalya’dan kumaş getiriyoruz. Fasonda Burberry, Versace gibi dünya markalarına üretim yapıyoruz. Türkiye’den de Mithat, yakın zamanda da Vakko başlayacak. Bunun dışında Tommy Hilfiger’la da anlaşmak üzereyiz.”

‘Talebe yetişemiyoruz’
Şu anda krize rağmen siparişlerde hiçbir azalma olmadığını da kaydeden Ali Özlü, aksine çok yoğun olduklarını, 24 saat çalışsalar yine de boş kalmayacaklarını vurguladı. Şu anda talebe yetişmekte zorlandıklarını da kaydeden Özlü, bayramdan sonra yüzde 25’lik kapasite artırımına gideceklerini ifade etti.
Kriz zamanında böyle bir işe kalkışarak büyük risk aldıklarının altını çizen Fazlı Çay da, “Yani birçok firma kapanırken, biz bir risk alıp, deli cesaretiyle bu işe giriştik. Kendimize güvendik, çünkü gömlek işi bizim iyi bildiğimiz bir iş. Tüm birikimimizi birleştirip, buraya yatırdık” dedi.

‘Kapış kapış satılıyor’
Paul Martin markasının fikir babası ve tasarımcısı Murat Çözer ise, pazarlama alanındaki tecrübesini markaya aktarmış. Paul Martin’in şu anda Ankara’da iki bayisi olduğunu ve Türkiye genelinde 50 satış noktasında satıldığını kaydeden Murat Çözer, daha çok yeni olmalarına rağmen, Paul Martin gömleklerinin ‘kapış kapış’ satıldığını ifade etti.

Fransa’da mağaza açıyorlar
Ekim ayında Fransa’da bayilik yoluyla bir Paul Martin mağazası açacaklarını da vurgulayan Murat Çözer, “Mağaza, Fransa’nın meşhur Şanzelize caddesinde birçok ünlü markanın yanında olacak. Şu anda mağazalaşmak tek başımıza yapabileceğimiz bir iş değildi. Bu yüzden orada işi bilen bir ortakla çalışıyoruz” dedi.
Şu anda iç pazar ağırlıklı çalıştıklarını belirten Çözer, Almanya, Makedonya, Fransa gibi ülkelere de ihracata başladıklarını söyledi. Paul Martin’de aylık 10 bin adetlik üretim yaptıklarını vurgulayan Çözer, “Asıl hedefimiz konsept marka yaratmak. Yani çorabından, mendiline bir erkek giyim markası. Ama bunun için henüz erken. Şu anda sadece markamızı duyurmaya çalışıyoruz” diye konuştu

Cepli gömlek yok
Son dönemde gömlek trendlerinin de çok hızlı  değiştiğini kaydeden Çözer, artık kısa kollu, cepli gömleklerin talep görmediğini ve üretmediklerini ifade etti.

ORJINAL KAYNAK